Brev till dig

Jag förstår att du skulle vilja ha en bättre avslutning på det vi hade än det du åstadkom. Det var inte snyggt, det var inte ens något du skulle stå för i den världen du menar är av den rätta och ritiga typen.
Finns inte på kartan att någon annan, annan än jag skulle fått den behandlingen. Man gör ju inte så, inte mot någon. Inte där, inte då och aldrig så.
Det var aldrig bara ditt fel, det vet jag. Jag tar också det fulla ansvaret för min del. 
Det enda jag säger är att jag nu ser och vet att du skäms, och det ska du göra. För du svek egentligen inte bara mig, både dina och också mina ideal. 
Men framför allt dina. 

Men, jag tänker inte vara här som nån slags tvättbräda för ditt smutsiga samvete. Jag är ingen överspelbar vhs kasset som du kan magnetisera in något annat på istället för dina faktiska minnen.
Dom får du leva med, jag är så klar. Oavsett om du är färdigutredd med dina nyligen uppkommna insiker om falskhet mit digsjälv och oss som känner dig.

Men jag vill fortfarande ha mina hemnycklar.
Vafan e problemet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0