Mycket för lite, och lite för mycket

16:40 kliver jag ut från tisdagens sista möte. Solen skiner över Kungsholmen, det är garanterat sensommar känsla i luften. Jag, mellow i humöret promenerar genom vasastan sakta. Kanske lite väl sakta faktiskt, på gränsen till turistfart om man så vill.

Tankar snurrade om allt möjligt, framför allt tyvärr om att jag borde åka hem och tvätta, kanske diska undan från chillkvällen hos mig i söndags.  Dvs, jag visste mycket väl att det borde göras hushålls sysslor.
Men jag visste också att jag inte alls hade nån lust, det har jag sällan iofs, men just igår hade jag absolut ingen lust att vara ensam.

Så, jag hamnade i en taxi som for iväg åt rakt motsatt håll fån Lilla Essingen, för att landa på min kompis restaurang någonstans i Vasastan. Hade inte sett killen ifråga på månader så det var ett kärt återseende. Ännu roligare var att hans pappa var där, och honom har jag inte sett sen -90 talet typ. Galet kul!
Jugge familjen (dom är serber) tog liksom hand om mig, Jugge gubben var för mig som en reservpappa. På många sätt har han fan tagit hand och gett bättre råd till mig än min egen farsa nånsin gjort.
Hans råd igår var att spendera tid där ett tag, dricka lite plommonbrännvin importerad från "Det Gamla Landet". Riktigt starkt skit dedär. Och Jugge gubben själv är ju inbiten halvalkis och är inte riktigt den som biter av.

Timmar senare trillar nästa kompis in på samma hak, och vi kastar oss S:t Eriksgatan ner och börjar barhoppa.
Surfare blandas med Captain Morgan pangare på varenda hak hela gatan, ända till Fridhemsplan.
Väl där behöver jag nog inte påpeka för någon att klockan var en hel del och jag var också tillräckligt rund om tassarna en vardag för att faktiskt börja tänka på refrängen..

Tog iallafall bussen hem sen, kors i taket.
Berusad är jag ingen frekvent bussåkare......

Hemma, ett nytt samtal över luren. Som var minst lika trevligt, och nästan lika långt.
Tyvärr räcker inte 5 timmars sömn när jag varit ute och slarvat, speciellt inte två dagar i rad.

Idag blir det sackysäck, hushållssysslor och tyvärr ett försök att komma ner i tvättstugan. Och inte en droppe öl ska jag ha i mig heller, måste vara stark till imorgon. Imorgon är det after work fick jag nyss besked om.

Och så levde jag lycklig i alla mina dagar.

Kommentarer
Postat av: HelloNicki

Hihi, tack! Allt bra?

2009-09-16 @ 11:15:26
URL: http://hellonicki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0