Neggo!

Tristessen av att vara singel är sjukt påtaglig en dag som idag. 16:11 borde jag egentligen se slutet av arbetsdagen och längta hemåt.

Speciellt en dag som idag då jag tydligen betalar av sviterna efter en på tok för sen after work. Men icke.

Att stressa hem till en tom lägenhet känns helt menlöst, att ens befinna sig inom domdär väggarna som en gång huserade en liten familj sliter.

Inte på grund av saknaden, bara tristessen.

Inte ens matlagning är kul längre, vilket kanske inte är särskilt förvånande. Det har nog inte undgått någon att det suger att laga mat ensam. Eller bara åt sig själv.

Istället ligger nu en massa egentligen prima saker och fullständigt ruttnar bort i både kylen och frysen. Allt medans jag relanserar mig som singel på stadens krogar.

Slarvar med maten, dricker för mycket och sover varken tillräckligt eller bra.

Näe, idag är det ingen bra dag. Idag är jag påtagligt singel och uppenbart less på både det och mig själv.

Fan.

Bärs nån?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0